Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu

zaprasza na I Ogólnopolską Konferencję

 

KSZTAŁTOWANIE POZYTYWNEGO WIZERUNKU

OCHRONY ZDROWIA WIZMED2013

 

Problematyka Konferencji:

Rozważania uczestników konferencji mają prowadzić do pogłębionej refleksji nad możliwościami kształtowania pozytywnego wizerunku podmiotów i organizacji ochrony zdrowia.

Błędy medyczne czy też przypadki niewłaściwego traktowania pacjentów są nagłaśniane przez media, znajdują oddźwięk w społeczeństwie i utrudniają efektywne funkcjonowanie w sferze usług medycznych. Public Relations to sprawdzona forma oddziaływania na opinię i kształtowanie pozytywnego wizerunku różnych organizacji, także w sytuacjach kryzysowych, stąd tak ważne wydaje się zacieśnienie współpracy pomiędzy przedstawicielami nauk medycznych i społecznych (w szczególności specjalistów PR).

Podstawową formą oddziaływania jest najpierw praca wewnątrz organizacji, poprzez komunikację z pracownikami i określenie ich roli w procesie kształtowania pozytywnego wizerunku. Następnym etapem jest poznanie skutecznych metod i technik wywierania wpływu na społeczeństwo w celu stworzenia dobrej opinii placówki, w której pracuje personel. Odpowiednie wysiłki i zmiana w sposobie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zawsze stwarzają możliwości systematycznego oddziaływania na zewnątrz, co ukształtuje życzliwszy stosunek społeczeństwa do ochrony zdrowia.

Masowy charakter i skala takiego działania mogą doprowadzić do pozytywnego postrzegania ochrony zdrowia, ponieważ pacjenci konkretnego ośrodka pochodzą na ogół z zamkniętych kręgów społecznych, jak: zakład, miasto, wieś, dzielnica, osiedle itp. Zatem każda placówka może stworzyć swój indywidualny, pozytywny wizerunek i uznanie w społeczeństwie.

Pozytywne relacje między pracownikami ochrony zdrowia a społeczeństwem mogą być niewątpliwie rezultatem działalności Public Relations, co wielokrotnie opisano w nauce i sprawdzono w praktyce.

 

Tematyka wykładów:

  1. Karać czy bronić. Rola Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej i Rzecznika Praw Lekarzy w kreowaniu wizerunku środowiska lekarskiego

  2. Funkcja komunikacji a wizerunek szpitala publicznego (na podstawie doświadczeń francuskich), ośrodków terapeutycznych i edukacyjnych związanych z ochroną zdrowia i działalnością prozdrowotną

  3. Kształtowanie pozytywnego wizerunku – anatomia opracowywania planu

  4. Kształtowanie wizerunku jako element procesu restrukturyzacji szpitali, ośrodków terapeutycznych i edukacyjnych związanych z działalnością prozdrowotną

  5. Dbałość o pozytywny wizerunek pracowników ochrony zdrowia, terapeutów i osób prowadzących działalność prozdrowotną poprzez ich postawę zawodową

  6. Media i medycyna, czyli o dziennikarskiej dociekliwości i lekarskiej naiwności

  7. Szkolenie lekarzy, terapeutów i osób związanych z działalnością prozdrowotną z zakresu kompetencji społecznych jako element strategii kształtowania pozytywnego wizerunku placówek ochrony zdrowia, ośrodków terapeutycznych i edukacyjnych związanychz ochroną zdrowia

  8. Zły doktor, czyli czarny PR w medycynie. Uwagi praktyka

  9. Szum informacyjny

  10. Czy fachowy pracownik ochrony zdrowia protestując wpływa na negatywny wizerunek środowiska?

  11. Współczesne role lekarzy, terapeutów i osób zajmujących się działalnością prozdrowotną

  12. Lepiej zapobiegać, niż leczyć: kampanie społeczne jako narzędzie budowy kompetencji zdrowotnych społeczeństwa

  13. Lekarze, terapeuci i firmy farmaceutyczne. Problemy etyczne

  14. Transplantologia w mediach

  15. Szpitale, ośrodki terapeutyczne i edukacyjne związane z działalnością prozdrowotną jako przedsiębiorstwa i urzędy

  16. Rola reklamy w medycynie, terapii i działalności prozdrowotnej

  17. Wpływ procesów legislacyjnych na wizerunek służby zdrowia, środowisk terapeutycznych i edukacyjnych w zakresie aktywności prozdrowotnej

Rezultatem konferencji będzie zwarta publikacja, stanowiąca zbiór wykładów i projektów, ułatwiająca podjęcie działalności promocyjnej Państwa jednostki w środowisku, z wykorzystaniem technik Public Relations.W publikacji, którą otrzymają uczestnicy podczas konferencji, znajdą się podpowiedzi, umożliwiające zorganizowanie i prowadzenie takiej działalności w Państwa placówce. Konferencja ma mieć charakter interdyscyplinarny, stąd oczekiwanie na głosy pracowników nauki, kierowników i właścicieli oraz pracowników publicznych i prywatnych placówek ochrony zdrowia, specjalistów Public Relations, polityków, socjologów, psychologów, dziennikarzy itp. Adresatami są menedżerowie podmiotów leczniczych, osoby wykonujące zawody medyczne, rzecznicy prasowi, rzecznicy dyscyplinarni w zawodach medycznych i wszystkie osoby zainteresowane tematyką konferencji.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia w sprawie sposobów dopełniania doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów z dnia 06.10.2004 zał. nr 3 uczestnicy otrzymają punkty edukacyjne i stosowne certyfikaty.